Dersin Adı | Lojistik Planlama ve Modelleme II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 322 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Lojistik sistemlerde elde edilen ile vazgeçilen değerler arasındaki en iyi dengeyi (optimize tradeoffs) kurma, en az maliyet ile en yüksek hizmet kalitesi için gerekli analitik yöntemleri işlemek, öğrencilerin lojistik, yönetim bilimleri, olasılık ve istatistik bilgilerine dayanarak lojistik sistemlerin tasarımı, envanter yönetimi, depo tasarımı ve operasyonları, tesis konumlandırılması ve yük taşımacılığında karşılaşılacak uzun, orta ve kısa vadeli kararlarda yöneylem araştırması tekniklerini kullanılabilmesini sağlamak, karmaşık lojistik karar problemlerini sistematik bir bakış açısıyla değerlendirebilmesini, matematik programlama, sezgisel algoritmalar ve ilgili bilgisayar uygulamalarını kullanarak çözüme ulaşabilmesini sağlamak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, lojistik sistemlerde maliyet azaltma ve hizmet düzeyini arttırmaya yönelik analiz yöntemlerinin temel prensiplerini içermektedir. Lojistik sistem tasarımı, envanter yönetimi, depo tasarımı ve işletimi, yük taşıma planlaması ve tesis yerleşkesi problemlerine ilişkin stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde alınan kararlar incelenecek ve yöneylem araştırmaları araçları kullanılarak modellenecektir.Gelişmiş modellemenin sağlam temellendirilmesi amacı ile, araç rotalama, gezgin satıcı gibi problemlerin ana hatları incelenecektir. Karmaşık lojistik karar verme problemlerinin çözümüne yönelik olarak matematik modelleme ve sezgisel yöntemler çalışılacak ve ilgili bilgisayar uygulamaları ile çözümlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Lojistik sistem analizi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 1) |
2 | Matematiksel programlama / GAMS yazılımının gözden geçirilmesi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 3) |
3 | Lojistik network tasarımı ve tesis yerleşkesi problemleri | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 3) |
4 | Tesis yerleşkesi problemleri(devam) | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 3) |
5 | Tedarikçi seçimi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 4) |
6 | Yük taşımacılığı planlama problemleri | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 6.1) |
7 | Optimal filo boyutlandırma problemi / Yük trafiği atama modellemesi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 6.2 & 6.6) |
8 | Hizmet ağı tasarım problemleri | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 6.3) |
9 | Ara sınav | |
10 | Yüklemelerin birleştirilmesi ve sevk edilmesi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 6.7) |
11 | Araç tahsis etme problemi / Sürücü atama problemi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 6.4 & 6.5) |
12 | Kısa mesafe yük taşıma planlaması ve yönetimi /Araç rotalama problemleri | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 6.8) |
13 | Depo tasarımı ve işletimi | G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno (Ch. 5) |
14 | Dönem projesi sunumları ve dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Final sınavı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | GLM: Introduction to Logistics Systems management. G.Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno. John Wiley & Sons, 2nd edition, New Jersey, 2013. E-book available in library. Course notes of instructor. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Course Web Page on Blackboard: Announcements will be done on the course web site. Students are expected to visit the course web site regularly. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 166 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest